Главная | Регистрация | Вход | RSSСереда, 22.05.2019, 21:04

Горбанівське НВО "Загальноосвітня школа I-II ступенів-ДНЗ"

Меню сайта
Каталог статей
Свято квітів [0]
олімпійський тиждень [0]
День вчителя [0]
Форма входу
Фотоматеріали
[11.09.2015]
Олімпійський тиждень (2)
[21.09.2015]
Акція " Голуб миру" (0)
[28.09.2015]
Тиждень біології (0)
[13.10.2015]
День захисника України (0)
[30.10.2015]
Місячник шкільної бібліотеки (0)
Корисно
Національна дитяча гаряча лінія Національна дитяча гаряча лінія

Тренінг «Причини та наслідки вживання підлітками наркотичних речовин»

Тренінг «Причини та наслідки вживання підлітками  наркотичних речовин»

Мета: дати відповідну вікові та особливостям учасників тренінгу інформацію про наркотичні речовини як чинник загрози здоров'ю; з'ясувати найпоширеніші причини вживання їх підлітками, їхній вплив на організм підлітків і соціальні наслідки вживання наркотичних речовин.

Поняття для засвоєння підлітками: наркотичні речовини як чинник ризику, тютюн, алкоголь, наркотики, поширення, наслідки вживання, залежність (соціальна, психологічна, фізичнаХ проблеми, причини. Види роботи:

1. Повідомлення «Що відбуватиметься на тренінгу».

2. Вправа «Асоціації».

3. Вправа «Правила». Повторення правил.

4. Вправа «Симпозіум у НДІ»

5. Вправа «Вплив наркотичних речовин на людину».

6. Інформаційне повідомлення «Що таке залежність».

7. Вправа «Як ви гадаєте?»

8. Підсумки.

9. Вправа «Побажання».

1. Повідомлення «Що відбуватиметься на тренінгу».

Бесіда: тренер ознайомлює учасників з метою, завданнями тренінгу.

2. Вправа «Асоціації».

Мета: самопізнання та самовияв за допомогою метафоричних засобів; створення доброзичливої атмосфери в групі.

Виконання вправи: учасники сидять у колі, називають своє ім'я та асоціацію з ним на першу літеру імені Наприклад: Валентина—вартова.

3. Вправа «Правила».

Мета: повторити правила роботи в групі, сприяти створенню робочої атмосфери під час тренінгу.

Виконання вправи: тренер пропонує згадати, які правила встановила група на початку тренінгу за модулем «Стикуємося та діємо». Враховують пропозиції учасників щодо доповнень або змін існуючих правил.

Правила роботи в групі (див. попередній тренінг).

4. Вправа «Симпозіум у НДІ.

Мета: отримати й обговорити відомості про наркотичні речовини як чинник ризику для здоров'я людини.

Виконання вправи: слово тренера: «Уявіть, що ви — співробітники науково-дослідних інститутів різних країн, які вивчають наркотичні речовини як чинник ризику для

здоров'я людини, суспільства. Ви з’іхалися на симпозіум з метою обміну результатами своїх досліджень».

Тренер пропонує учасникам об'єднатися в чотири групи (учасники по черзі називають країни — Україна, Росія, Білорусія, Румунія) та обговорити позитивне і негативне значення-використання наркотичних речовин у суспільстві: алкоголю (перша група), наркотиків (друга група), тютюну (третя група), токсичних речовин (четверта група). Тренер роздає учасникам інформаційні матеріали.

До уваги тренера!!! Тренер акцентує увагу учасників на тому, що використання наркотичних речовин не за призначенням часто призводить як до знищення добробуту людини у всіх сферах життя, так і до загибелі самої людини.

Симпозіум—нарада фахівців однієї або кількох країн з певних наукових питань.

5. Вправа «Вплив наркотичних речовин на людину».

Мета: з'ясувати наслідки вживання наркотичних речовин.

Виконання вправи: тренер об'єднує учасників у три групи (учасники по черзі називають квіти — мак, троянда, гвоздика). Кожна з них отримує завдання — визначити наслідки вживання наркотичних речовин для:

а) людини (жовті стікери);

б) сім'ї (рожеві стікери);

в) суспільства (сині стікери).

Після закінчення вправи представники кожної групи, презентуючи свою роботу, вивішують на плакаті спікери з варіантами відповідей, проголошуючи їх

                                  Запитання для обговорення:

— Що втрачає людина, коли починає вживати наркотики?

—Чи вважаєте ви, що вживання наркотичних речовин — особиста справа кожного?

— Як ви вважаєте, для чого ми виконували цю вправу?

До уваги тренера!!! Тренер акцентує увагу учасників на негативних наслідках вживання наркотичних речовин, які виявляються в таких сферах життєдіяльності людини:

• духовній;

• емоційній;

• інтелектуальній;

• соціальній (негативний вплив на оточення, негатив¬ний імідж);

• економічній (потреба у значних коштах на придбан¬ня наркоречовин);

• психологічній (психологічна залежність);

• професійній;

   фізичній  (погіршення  стану здоров'я,  потреба в постійному збільшенні дози наркотичних речовин, фізична залежність).

6. Інформаційне повідомлення «Що таке залежність».

Мета: надати учасникам інформацію про зміст поняття «залежність», види залежності.

Бесіда. Учасникам пропонують сказати слова, які асоціюються в них зі словом «залежність». Т    ренер записує асоціації на ватмані так, щоб не було повторів. У результаті обговорення тренер підводить групу до визначення поняття «залежність».

Залежність від наркотичних речовин — гостра, домінуюча над усіма іншими потреба в їх вживанні.

Інформаційне повідомлення тренера.

Залежність стає згубною, якщо:

1) обмежує можливості особистості в самореалізації;

2) негативно впливає на стосунки між людьми;

3) руйнує сімейний бюджет;

4)    створює   конфліктні   ситуації   особистості   з суспільством.

Розвиваючись, залежність від наркотичних речовин послідовно минає кілька стадій — соціальну, психологічну, фізичну.

Соціальна залежність—людина ще не почала вживати наркотичні речовини, але потрапила в середовище тих, хто їх вживає. Вона переймає стиль поведінки, став¬лення до наркотичних речовин і зовнішні атрибути групи. У такій ситуації людина часто внутрішньо вже готова почати вживати наркотики.

Психологічна залежність—на цій стадії змінюється поведінка людини. Вона починає вживати наркотичні речовини. Вони необхідні їй для зміни свого емоційного стану; іншим шляхом людина вже майже не може впливати на свої емоції, втрачає контроль і адекватні почуття.

Фізична залежність наступає після введення наркотичних речовин у процес обміну речовин. Це—нездоланна фізична потреба, яка виникає в результаті постійного або періодичного вживання наркотиків. У цьому випадку припинення вживання наркотичних речовин викликає фізичний розлад різного ступеня, який називають абстинентним синдромом, синдромом позбавлення (відміни). На цій стадії людина потребує лікування.

Наркоманія — це захворювання, зумовлене залежністю від наркотичних речовин. Основними симптомами наркоманії є:

  шкідливі наслідки для споживача наркотиків, його безпосереднього оточення та всього суспільства;

     тенденція   до    постійного   збільшення   дози наркотиків;

• психологічна, часто й фізична залежність і прагнення отримати наркотик будь-яким чином.

До уваги тренера!!! Треба звернути увагу учасників на те, що до наркоманії призводить спосіб життя, який людина обирає самостійно і який врешті призводить до захворювання.

Спочатку наркоманію розглядали як моральну ваду, згодом — як форму девіантної (тобто такої ,що характеризується відхиленням від норм) поведінки, потім наркоманія була визнана хворобою, а нині все частіше й частіше її розглядають як стиль життя.

Тренер нагадує учасникам, що «здоров'я — це стан цілковитого фізичного, духовного і соціального бла¬гополуччя». Благополуччя — багатовимірний підхід, згідно з яким відповідальність за здоров'я лежить на особистості та рішеннях, які вона приймає стосовно свого життя.

Можна намагатися створити для наркотиків перепони і кордони, та наркотик подолає всі перешкоди. Але він не зможе перейти один-єдиний кордон — кордон усередині самої людини.

7. Вправа «Як ви гадаєте?»

Мета: визначити причини залучення підлітків до вжи¬вання наркотичних речовин таусвідомити, що здебільшого наркотичні речовини виступають замінниками і не вирішують проблеми, а лише поглиблюють її.

Виконання вправи: учасники об'єднуються в чотири групи: перша — «підлітки», друга — «батьки», тре¬тя — «медичні працівники», четверта — «представники наркобізнесу».

Кожна з груп протягом кількох хвилин виконує завдання: визначити причини вживання підлітками наркотичних речовин з позиції певної цільової групи. Перелік причин учасники фіксують на окремому аркуші, який кожна група по черзі прикріплює на дошці та презентує.

Після презентації  учасники обговорюють результати вправи.

Запитання для обговорення:

— Чому важливо знати причини, які можуть призвести до вживання наркотичних речовин?

— Що дала робота нам ця вправа?    

До уваги тренера!!! У профілактичній просвітницькій роботі найважливіше запобігти негативним наслідкам, пов'язаним з немедичним вживанням наркотичних речовин, і тим самим знизити ступінь ризику. Для того щоб усунути чинники, що спричинюють ризик, необхідно насам перед їх визначити. Вправа, яку виконують учасники, дає змогу побачити цю проблему з різних боків, а порівняння результатів — зосередити увагу на найактуальніших проблемах, визначених разом. Під час підготовки до проведення цієї вправи тренер ознайомлюється з інформаційними матеріалами.

8. Підсумки.

Тренер пропонує учасникам відповісти на запитання:

—Які знання та інформацію ви отримали?

—Як ці знання ви використаєте в подальшому житті?

—Мета цієї теми?

9. Вправа «Побажання».

Кожен учасник висловлює свої побажання сусіду зліва
Пошук
Календар
«  Травень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів

Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації   Міністерство освіти і науки України, молоді та спорту україни   Видавництво педагогічна преса   Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів   Всеукраїнська освітня мережа   Освітній портал «ПедПРЕСА»
Зробити безкоштовний сайт з uCoz