Главная | Регистрация | Вход | RSSП`ятниця, 19.07.2019, 20:49

Горбанівське НВО "Загальноосвітня школа I-II ступенів-ДНЗ"

Меню сайта
Каталог статей
Свято квітів [0]
олімпійський тиждень [0]
День вчителя [0]
Форма входу
Фотоматеріали
[11.09.2015]
Олімпійський тиждень (2)
[21.09.2015]
Акція " Голуб миру" (0)
[28.09.2015]
Тиждень біології (0)
[13.10.2015]
День захисника України (0)
[30.10.2015]
Місячник шкільної бібліотеки (0)
Корисно
Національна дитяча гаряча лінія Національна дитяча гаряча лінія

Тиждень свіітової літератури 2011-2012н.р



Тема. «Кращий знавець зарубіжної літератури»
Мета: розширювати уявлення учнів про предмет «Зарубіжна література»; розви¬вати читацькі смаки та інтереси; прищеп¬лювати шанобливе ставлення та повагу до творчості зарубіжних письменників, виховувати бажання змагатися, бути лідером,  волю до перемоги.
План
День 1-й
Відкриття тижня. Оголошення про початок змагання за титул «Найрозумніший» для учнів 5-9 класів у номінації « Кращий знавець зарубіжної літератури» та умови змагання. Літературні ігри. 5 клас. 6 клас.

День 2-й
Літературні ігри. 7 клас. 8 клас.

День 3-й
Літературні ігри. 9 клас.

День 4-й
1.Супергра «Найрозумніший»  5-9 клас.
2. Кросворди від зарубіжної літератури.  7-8 клас.

День 5-й
1. КВК  « Казковий світ» 5-6 клас.
2.Закриття тижня. Нагородження переможців.



















 

Любі друзі! Поборіться за звання найрозумнішого та приз для переможця.
( Умови змагання: в кожному класі буде визначений лідер, що дасть найбільшу кількість  правильних відповідей на запропоновані запитання.
В  останній день тижня  для цих учнів буде проведена супергра,
яка і визначить «Найрозумнішого» в  школі у номінації
 «Знавець зарубіжної літератури")

Літературна гра
 
"Щасливий випадок" .
Відгадайте назву казки за жартівливими запитаннями.
1.У якій казці свійський птах виправив помилку домашнього гризуна і збагатив своїх господарів?
2.Назвіть казку, в якій мовиться про дуже хит¬рого та незалежного героя, який від усіх утік?
3.Яка казка розповідає про овоч, що завдав своїм господарям клопоту, адже виріс завеликим?
4.У якій казці йдеться про дуже лінивого героя, котрий навіть ходити не хотів, а пересувався за допомогою зовсім для цього не пристосованого пред¬мета?
5.З якої казки ви довідалися про героя, котрий спочатку журився, що не вміє влучно стріляти?
6.У якій казці розповідається про стару жадібну жінку, котра, бажаючи дедалі більшого, зрештою залишилася біля розбитих ночов?

 "Істинне чи хибне".
1.Літературні казки не мають авторів.
2.Герда і Кай вирощували ромашки.
3.Шарль Перро — основоположник європейської літера¬турної казки.
4.Король із казки Г. К. Андерсена "Соловей" отримав у подарунок від китайського імператора штучного солов'я.
5.Кай намагався скласти із крижинок слово "Мрія".
6.Грядка молодої Русалочки мала форму сонця.
7.Володаря Чарівної лампи в арабських народних казках звали Абдурахман.
8.Твори, призначені для постановки на сцені, називаються драматичними.
9.Збірка "Казки матінки моєї Гуски" належить Г. К Андерсену.
10.Російському поетові О. Пушкіну любов до народних оповідок прищепила його мати.


"Упізнайте за описом".
1. "Перед нею сивобородий професор арифметики і крас-нопису, подібний до старовинного астролога. Він у мантії, у докторському химерному ковпаку з китицею".
2. "Чорна, мов смола, і страшна, мов пекло".
3. Очі її сяяли, наче зірки, але не було в них ні тепла, ні миру".
4. "В середині квітки сиділа крихітна дівчина, така гар¬на та ніжна..."
5. "Вона була ніжна й прозора, з очима синіми, як гли¬боке море".
6. "Стара... з довгою жорсткою бородою і кущистими навислими бровами..."
7. "У них немає законів. Вони — вигнанці. У них немає навіть власної мови, і вони користуються краденими сло¬вами, які підслуховують, сидячи вгорі на гілках
8. "Просто перед ними, вхопившись за низьку гілочку, стояла гола смаглява дитина, що тільки-но починала хо¬дити... така слабенька й така ніжна крихітка".
9. "...Останні десять днів він провів на самоті, міняючи шкуру, і тепер мав справді розкішний вигляд".
10. "З хатини вийшла, спираючись на костур, на якому були намальовані чудові квіти".
"Ушкоджені" літературні герої.
 Назвіть їх поранення "поранення".
Герої:
1.Генрі Пойндекстер (твір М. Ріда)
2.Том Сойєр (твір Марка Твена)
3.Капітан Сільвер та Одноокий Джо (твір  Р Л. Стівенсона),
4.Ахілл (давньогрецькі міфи)
5.Кіт Базиліо та лисиця Аліса ( твір  О. Толстого),
6.Кай (твір Г. К. Андерсена).
"Страви"  літературного героя.
Назвіть твір та автора:
1.варення
2. куріпки на шомполі
3. сухарі
4. мед
5. вівсянка
6. пиріжки
7. галушки
8. яблуко
9. млинці
10. виноград, родзинки
11.гуска або індик
"Перевернуті" назви літератур¬них творів (всі слова замінені на протилежні за значенням)
Назвіть правильну назву
1."Купальські оповідання в віршах"
2."Бувальщина про живу жебрачку"
3. "Земний дідусь"
4. "Томмі Короткийпіджак"
5. "День після Трійці"
«Знавці флори і фауни»
Назвати твори вказаних письменників, в назвах яких є рослини, тварини.
(1.Г. К. Андерсен
 2.Д. Даррелл
 3.Е. Т. А. Гофман
 4. Д. Кіплінг
 5. Давньогрецькі міфи
 6. Байки).

"Дайте відповідь на запитання".
1) Що таке усна народна творчість?
2) Назвіть три основні жанрові ознаки, які свідчать про те, що твір "Пані Метелиця" є казкою.
3) Чим літературна казка відрізняється від народної?
4) Кому з письменників у дитинстві няня Орина Родіонівна розповідала цікаві казки?
5) Хто вказав царевичу Єлисею, героєві казки О. Пуш¬кіна "Про мертву царівну і сімох богатирів", місце зна¬ходження кришталевої труни з його нареченою?
6) Що несла Червона Шапочка бабусі?
7) Що є важливою прикметою прислів'їв та приказок?
8) Які жанри фольклору вам відомі?
9) Що називається метафорою?
10) У якій країні, у якому місті народився Ганс Крістіан Андерсен?
11) Як називається віршований розмір, у якому наго¬лос на двоскладовій стопі падає на другий склад?
12) На використанні якого художнього прийому ґрун¬туються історії про барона Мюнхгаузена?
13) Що називається темою художнього твору?
14) Які казкові герої діють у вступі до поеми "Руслан і Людмила" О. Пушкіна?
15) Як ви розумієте вислів "світова література"?

«Знамениті англійці»
 Назвати вивчені на уроках зару¬біжної літератури твори англомовних авторів.
1.
2.
3.
4.
5.
"Шляхами літературних героїв"  
«Розминка»
Завдання: вставити пропущене в рукопису слово.
 "Збудував цей корабель син Арестона …. Сама богиня   ...  допомагала йому. Вона вправила в корму шматок священного   ...  з гаю оракула  ... . Прекрасний був цей   ... -весловий корабель. Він був легкий, швидкий, мов...".

"Місце на сучасній карті".
 Завдання: перекласти давньогрецькі географічні назви сучасною мовою.
Колхіда
Пропонтида
Ілеспонт
Троя
Понт Евксінський
Ерідан
"Найвідоміші герої — учасники походу "Арго".
Завдання: назвати ім'я героя.
Син Зевса —
Гордість Афін, наймогутніший герой —
Сини Зевса і Леди —
Крилаті герої —
Співець та музикант —
« Думки мудрих»
Завдання: закінчити фразу:
Пізнай...
Ручайся...
Стримуй...
Міра...

"Розчаклуй героя".
Завдання: допомогти героям розчаклуватися .
1. На яких тварин перетворила Кірка друзів Одіссея?
2. На кого обернувся Зевс, щоб викрасти красуню Євро¬пу?
3. На кого перетворився самозакоханий Нарцис?

"Стежками Медеї та Ясона".
Завдання: дати правильну відповідь на запитання Медеї.
1. Яку богиню покликала на допомогу Медея?
2. Яку мазь дала Медея Ясону?
3. В одяг якого кольору Медея наказала вдягнутися ар¬гонавтам?
4. Що потрібно було зробити Ясону, коли із землі ви¬ростуть воїни?
5. Кому приносив жертви Ясон?
6. Хто з колхідців стежив за Ясоном?
7. Хто ще пішов з Медеєю та Ясоном за золотим руном?
8. Чого не можна було робити Ясону, коли він йшов до корабля?

 "Сім біографій — сім письменників".
Завдання: назвіть їх імена.
1. Його життя починалося благополучно. Сім'я була досить заможна. Але незабаром вона збідніла. Батько потрапив до боргової в'язниці. Майбутній письменник замість школи змушений був працювати на фабриці вак¬си, де наклеював етикетки на готові банки.

2. Від народження був горбатим і дуже потворним. Життя провів у рабстві. За легендою, був скинутий зі скелі.

3. Вважаючи себе учнем Езопа і Жана де Лафонтена, запозичував сюжети їхніх байок,"але докорінно і майстер¬но переробляв їх... 1823 року Російська Академія нагороди¬ла його золотою медаллю "на знак великої од його байок користі російській мові і слави вітчизни".

4. Закінчивши гімназію, вступає до Московського уні¬верситету, щоб вивчати медицину. Після закінчення цьо¬го закладу отримав звання повітового лікаря.

5. Одинадцятирічним він утік із дому і найнявся юнгою на вітрильник, який мав відпливати до Індії. Однак подорож не відбулася — хлопчика повернули батькам.

6. У 1897 році газети рознесли звістку, що в річці Клон¬дайк на півострові Алясці знайдено великі розсипи золо¬та. Туди, в полярний край, негайно рушили золотошу¬качі, серед них — і письменник.

7. Його вабили морські подорожі. Герої письменника самотні, але завжди перемагають життєві негаразди й утверджують себе у суспільстві. Таким був і сам автор, який завдяки своєму розуму, енергії, таланту зумів підня¬тися до вершин слави.





 "Сім ключових слів — твір".
Завдання: назвіть твори.
1. Аварія, острів, дикуни, кози, порох, зарубки, цивіліза¬ція.
2. Зевс, Тартар, титан, вогонь, скеля, океаніди, орел.
3. Віслюк, ведмідь, скрипка, мавпа, липка, соловей, гра.
4. Різдво, індичка, племінник, Марлей, дитинство, кон¬тора, дух.
5. Пілігрім, капітан, компас, Африка, работоргівля, тубільці, Геркулес.
6. Том, цивілізація, Мона Ліза, черга, полотно, натовп, плювок.
7. Пустеля, пілот, планета, троянда, лис, гадюка, літак.

"Сім письменників — сім країн світу".
Завдання: з'єднайте стрілочками.

1. Г. К. Андерсен     Англія.
2. Езоп    Угорщина.
3. Дж. Лондон      Давня Греція.
4. Ш. Петефі    Франція.
5. І. Крилов    Данія.
6. Ч. Діккенс           Росія.    
7. Ж. Берн    Америка.    

«Літературний турнір»
1. Це явище — поєднання хвороби і прагнення скарбів; місце, куди воно приводило тисячі людей, — Аляска.
2. Суть "шекспірівського питання.
3. Ця доба зветься Відродженням. Яку іншу назву вона має?
4. Вислів якого драматичного героя щодо суті людсько¬го буття ми згадуємо найчастіше у хвилини жорстокого життєвого вибору?
5. Епоха, за якої творив Гете.
6. Давньогрецький поет Езоп був надзвичайно бідним. Щоб розрахуватися з боргами, він змушений був прода¬ти у рабство людину. Кого саме?
7. На березі Міссісіпі встановлено пам'ятник двом літе¬ратурним героям. Кому саме?
8. Якби Ромео і Джульєтта жили в Україні, як би звуча¬ли їхні імена?
9. Назвіть місто у Франції і річку в Італії, які мають назву, що цілком збігається з прізвищем американського пи¬сьменника, засновника детективного жанру.
"Зоряний час".
1. Хто і коли перший почав друкувати книжки з допомо¬гою матриць?
2. Який герой, проживши понад 40 років, й гадки не мав, що він говорить прозою?
3. На робочому столі Бальзака стояв бюст, на якому був напис: « Що він не зробив мечем, я зроблю пером». Чий це бюст?
4. Назвіть автора і твір, у якому вирішальну роль у розвитку дії відіграють три золоті волосинки.
5. Хто з літературних героїв воював з вітряками?
6. Де жили Адам і Єва?
7. Ім'я коханої, яку прославив у своїх піснях Франческо Петрарка.
8. "Якби йому судилася корона, то був би він достой¬ним королем". Про якого героя Шекспіра так сказано?
 9. Хто на схилі літ доходить висновку:
Я тільки й знаю, що знання шукаю, В найглибші таємниці проникаю. Я думаю вже сімдесят два роки — І бачу, що нічого я не знаю?
10. Назвіть французького письменника, автора геогра¬фічних романів, який написав за своє життя понад 100 томів творів.
11. Чого, на думку Гоголя, боїться кожен?
12. За роботою над яким твором промайнули останні роки життя Вергілія?
13. Про яке почуття Данте Аліг'єрі писав у "Боже¬ственній комедії": "водить сонце і світила"?
14. Який письменник був пілотом?
15. Як називається найпрестижніша у світі премія?
«Інтелектуальний турнір»
1. В одязі кого знову приходить до рідного дому Айвенго?
2. Хто написав повість «Тарас Бульба?
3. В якого поета літературний псевдонім згодом став прізвищем?.
4. Що варили пікти з вересового квіту?
5. Як звали синів Тараса Бульби?
6. Ким за національністю був Ісаак із роману В. Скотта «Айвенго»?
7. Яке лицарське прізвисько мав Айвенго?
8. В якому за жанром творі ми зустрічаємо героїчне, історичне, фантастичне одночасно?
9. Яке ім'я мав Чорний Лицар із твору В. Скотта «Ай¬венго»?
10. Як називається співзвуччя наприкінці рядків?



 Запитання до творчості окремих авторів.
РОБЕРТ СТІВЕНСОН
1. Ким були батько і дід Стівенсона?
2. У якому шотландському місті народився Стівенсон?
3. Чому Стівенсон демонстративно почав ходити у нео¬хайному одязі, відвідувати шинки?
4. Який популярний роман написав Стівенсон?
5.У яких  помешканнях жили пікти?
6.Хто такі пікти?
7. Чому на піктів пішов зі зброєю володар шотландсь¬кий?
8. Чому влітку більше ніхто не варив трунку?
9. Де знайшли двох броварів?
10. Де наказав поставити перед смертю батька й сина король?
11. Про що попросив старий пікт короля?
12. Чому батько попросив убити сина?
13. Чи розповів батько таємницю вересового трунку?
14. Для чого потрібно було королю винищувати піктів?
15. Яким плем'ям були завойовані пікти?
16. У якому жанрі найбільше прославився Стівенсон?

МИКОЛА ГОГОЛЬ
1. Ким був батько Гоголя?
2. Де письменник отримав вищу освіту?
3. Чим, крім літератури, захоплювався Гоголь?
4. Кого з синів Бульба вважав мазунчиком?
5. Яке військове звання мав Тарас Бульба?
6. Що попросив зробити Тарас свою дружину перед від'їздом з синами на Січ?
7. Хто з синів Тараса чотири рази закопував буквар?
8. Щоб стати запорожцем, потрібно було вірити в Христа, Святу Трійцю і...? 9. Ким обрали Кирдягу на одній з рад?
10. Як татарка провела Андрія до обложеного міста Дубно?
11. Хто першим повідомив Тараса про зраду Андрія?
12. Як загинув Андрій?
13. Як загинув Остап?
14. Чому частині запорожців довелося кинути табір під Дубно? 15. Яка ріка була свідком смерті Тараса?
16. Через що Тараса швидко впіймали?

ВАЛЬТЕР СКОТТ
1. В якій країні народився письменник?
2. Який жанр прози започаткував Скотт?
3. В якому столітті розгортається дія роману «Айвенго»?
4. Як називалося корінне населення Англії?
5. Як звали загарбників?
6. Як звали батька Айвенго?
7. Що потрібно було робити за норманськими закона¬ми, коли лунали сигнальні дзвони?
8. Хто з рицарів-норманів був храмовником?
9. Кого на турнірі обрали королевою?
10. Що означає слово «Дездішадо»?
11. Що було зображено на щиті Айвенго?
12. Як викликали рицаря на смертний бій?
13. Ким був Локслі?
14. Ким насправді був Чорний Лицар?
15. Ким був Вамба?
16. Чию честь захищав Айвенго в останньому поєдинку?

"АЙВЕНГО" (впізнай автора слів)
1.«Ти несправедлива до мене! Присягаюся власним іменем, хрестом, що ношу на грудях, своїм мечем, старовинним гербом моїх батьків... я не заподію тобі лиха!"

2.«Дівчино, подумай тільки, він же християнин, а за іншими законами, ми маємо право спілкуватися з ними  лише тоді, якщо це стосується торгівлі».

3.«Радійте, йомени! Адже впала твердиня тиранів. А і пер віднесіть усе майно, яке вам вдалося винести з вогню  до нашого дуба у Хартільському лісі».

4.«Зупинися й вислухай перед тим, як наважитися скоїти  смертний гріх. Ти можеш перемогти мене, тому  Бог створив жінку слабшою і доручив чоловіку захищати  її».

5.«Ти стрілятимеш після того, як відстріляються восьмеро. Якщо ти виграєш, я додам до твого призу ще двадцять злотих».

6.«Я повторюю, що англійське рицарство нікому не поступалося, захищаючи священну землю. Я сам був свідком...»  

7.«Диявол би забрав ті дзвони і того ідіотського тирана,  який запровадив цей порядок. Дзвони, що змушують чесних людей гасити світло».

8.«Я ціную вашу чемність, але прошу вас розповісти нам про події в Палестині. Ці новини нам, англійцям, дорожчі за компліменти».

«ТАРАС БУЛЬБА» (впізнай автора слів)
1.«Нехай боронить вас...Божа Матір... Не забувайте.. Пришліть хоч вісточку про себе...»

2.«Змилуйтесь, панове! Де мені бути гідним такої честі Де мені бути кошовим! Та в мене розуму не вистачить займати таку посаду».

3.«Панночка бачила тебе з міського валу разом із запо¬рожцями. Вона сказала мені: «Іди, скажи лицареві, якщо він мене пам'ятає, щоб прийшов до мене».

4.«Невже ж таки вони зовсім не знайшли, чим підтрима¬ти життя? Коли приходить людині остання скрута, тоді. ..мусить вона їсти те, чим доти гидувала...»

5.«Досить мені тільки махнути рукою, і всякий з них... став би мені чоловіком. І ні до одного з них не причарувала ти мого серця, люта доле моя...»

6.«Хто ж би смів зв'язати пана Андрія? Тепер він такий поважний лицар... І наплічники в золоті, і шапка в зо¬лоті».
7.«Дай же, Боже, щоб усі, які тут стоять, єретики, не почули, нечестиві, як мучиться християнин, щоб жоден з нас не промовив жодного слова».
8.«Стривайте ж, прийде час, дізнаєтесь ви, що то є пра¬вославна руська віра! Вже й тепер чують далекі і близькі народи: піднімається з руської землі свій цар, і не буде в світі сили, яка б не скорилася йому».

Зразок оформлення листка з відповідями

Прізвище, ім’я  учня.

«Літературний турнір»
1.(відповідь)
2.
3.
4. і т.д.

«Зоряний час»
1.
2.
3. і т.д.


«Страви» літ. Героїв
1.
2.
3.
4. і т.д.



Успіхів!



 

Пошук
Календар
«  Липень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архів записів

Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації   Міністерство освіти і науки України, молоді та спорту україни   Видавництво педагогічна преса   Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів   Всеукраїнська освітня мережа   Освітній портал «ПедПРЕСА»
Зробити безкоштовний сайт з uCoz