Главная | Регистрация | Вход | RSSСереда, 22.05.2019, 20:56

Горбанівське НВО "Загальноосвітня школа I-II ступенів-ДНЗ"

Меню сайта
Каталог статей
Свято квітів [0]
олімпійський тиждень [0]
День вчителя [0]
Форма входу
Фотоматеріали
[11.09.2015]
Олімпійський тиждень (2)
[21.09.2015]
Акція " Голуб миру" (0)
[28.09.2015]
Тиждень біології (0)
[13.10.2015]
День захисника України (0)
[30.10.2015]
Місячник шкільної бібліотеки (0)
Корисно
Національна дитяча гаряча лінія Національна дитяча гаряча лінія

Рольова гра «Як показати свою незгоду»

 Рольова гра «Як показати свою незгоду»

 Мета: формувати навички вербальної невербальної відмови в ситуаціях провокування.

Хід гри

Учасники об'єднуються в пари і розподіляють ролі: «підбурювача» і «того, хто відмовляється». «Підбурювач» записує свої умовляння на папірці. Вони можуть стосуватися будь-якої життєвої ситуації. Зміст написаного відомий тільки «підбурювачу». Наприклад, може йтися про пропозицію піти на концерт відомого співака. Невербальними діями «підбурювач» наполягає на своїй пропозиції. Його мета — отримати згоду партнера. Завдання іншого учасника - зрозуміти співрозмовника і прийняти своє рішення. Після закінчення вправи зачитується текст, написаний на папірці.

«Той, хто відмовляється» висловлює свої почуття, що виникали під час гри.

Запитання до нього:

          Наскільки важко було зрозуміти«підбурювача»!

          Позитивно  чи  негативно  ви сприймали  його пропозицію!

          Наскільки   складно   було   витримати   вплив «підбурювача»!   Чи   вгадали   ви  зміст   пропозиції!

«Підбурювач» висловлюється з приводу гри, орієнтуючись на такі запитання:

   Якими намірами ви керувалися під час умовлянь!

          Чи відчули ви можливість схилити партнера

до згоди!

          Відчувши, що умовляння марні, чи докладали

ви додаткових зусиль?

Запитання для обговорення

     -  Якими засобами користувалися «підбурювачі» і ті, хто відмовлявся?

     -  Якими ще засобами можна  користуватися?

  -  Що потрібно зробити в ситуації провокування, ситуації, коли необхідна   

        відмова? На наступному етапі тренер знайомить учасників з інформаційним повідомленням.

«Як діяти в ситуації, коли необхідна відмова?»

1. Усвідом суть проблеми. Чого ти хочеш насправді? Що саме тобі не подобається в ситуації, що склалася?

2. Поясни своє ставлення до ситуації. Вислови свої почуття  і думки  щодо проблеми та  поведінки  своєму співрозмовнику. Опиши, що тебе хвилює («Я не люблю, коли.,.», «Мені не подобається,..»).

3 .Сформулюй свою відповідь. Чітко висловись з приводу того, якою б ти хотів бачити ситуацію (наприклад: «Я хотів би, щоб ти...», «Чи не міг би ти...», «Будь ласка, не роби...»).

4. З'ясуй ставлення співрозмовника до твоїх слів. Попроси його описати, що він почуває або думає з цього приводу (наприклад: «Що ти про це думаєш?», «Що ти на це скажеш?», «Ти не заперечуєш?»).

5. Уважно вислухай співрозмовника. Спробуй зрозуміти його.

6. Подякуй.   Незважаючи   на   реакцію   співрозмовника, закінчуй розмову словами вдячності(наприклад: «Спасибі...», «Дякую за відвертість...»,  «Я щасливий, що ти не заперечуєш...»).

Звичайно, всього наперед не передбачиш, але ти міг би для себе заздалегідь продумати кілька варіантів відмови, прийнятних саме для тебе, щоб у тій чи іншій ситуації тиску мати готову відповідь.

Головне, щоб це була відповідь людини, відповідальної за свої вчинки.

Рольова гра «Сила волі»

Мета: реалізувати позитивні з точки зору протистояння соціальному тиску форми поведінки, ознайомити учасників з - «ні!»-стратегіями.

Хід вправи

Гру можна проводити у «трійках», тобто об'єднавши групу у малі групи по три учасники в кожній, а можна - за технікою, відомою як «Акваріум», коли з групи будь-яким чином обираються троє учасників, кожний з яких отримує свою роль. Вони сідають усередині кола інших учасників і розігрують ситуацію, інші учасники виконують роль спостерігачів. Можливі ролі для «акторів»:

а)         підліток, який щось пропонує зробити, намагається щось нав'язати;

б)         підліток, до якого звернена пропозиція першого і який намагається  певним чином  уникнути  цієї  пропозиції;

в)         спостерігач

 

Після розігрування сценки проводиться обговорення того, що відбувалося.

Запитання для обговорення

          Хто прийняв пропозицію і чому? Хто відмовився і чому?

          Які форми поведінки, слова, переконання героїв допомагали їм, а які - заважали?

          Що було найвдалішим, а що - ні?

          Чим би, на ваш погляд, ця ситуація закінчилася?

          Які могли б бути наслідки, коли б ви погодились?

Вчитель наголошує на тому, що необхідно володіти стратегіями відмови, і пропонує учасникам відповідний інформаційний матеріал.

Підведення підсумків

Вчитель пропонує учасникам відповісти на запитання

          Які знання ви отримали?

          Як ці знання ви використаєте у своєму подальшому житті?

Вікторина – тест  «Вплив тютюнового диму на організм людини»

1. Що найбільше забруднює повітря:

а)         викиди хімкомбінату;

б)         викиди металургійного комбінату;

в) тютюновий дим.

2.         Як називається слабкий наркотик тютюну:

а)         чадний газ;

б)         нікотин;

в)         бензопірин,

3.         Порівняно з вихлопною трубою автомобіля тютюновий дим удихати в...

а)         чотири рази шкідливіше;

б)         менше шкідливо в 10 разів;

в)         те ж саме.

4.         У скільки разів забруднене тютюновим димом повітря перевищує допустимі норми:

а)         у 5 разів;

б)         у 300 разів;

в)         у 384 тисячі разів.

5.         Скільки отруйних речовин міститься в тютюні:

а)         близько 36;

0) близько 100;

в) близько 200.

6.         Прізвище французького дипломата, що зав¬зято пропагував тютюн, не знаючи про його школу, було:

а) Мальборо;

б)         Нікотин;

в) Кемел.

7.         На планеті щорічно від хвороб, спричинених курінням, помирає...

а)         150 тис, осіб;

б)         1,5 млрд. осіб.

8.         Збитки виробництва у США від хвороб людей, що курять, щорічно становлять:

а) 17 млн. доларів;

б) 100млрд. доларів.

9.         Лише 1—4 сигарети за день збільшують ризик захворювання серця в жінок у...

а)         2 рази;

б)         5 разів;

в)         12 разів.

10.       У вагітних жінок-курців шанс народити хвору дитину становить:

а) 10%;

б)         50%;

в)         100%.

11.       Російський письменник А. П. Чехов сказав, що поцілувати дівчину, котра курить, — це все одно що поцілувати...

а)         квітку тютюну;

б)         попільничку.

12.       На Заході людину, що курить, називають «бампкін», тобто...

а)         стильний;

б)         тупий, неосвічений;

в) спортивний хлопець

Година спілкування

 «Наркоотрута та її види»

 

Незважаючи на те, що досвід вживання людьми наркотичних речовин вимірюється тисячоліттями, отруєння організму наркотиками є однією з найважливіших проблем XX ст., коли за своїм характером людина завжди тягнеться до невідомого. І їй, як свідчить практика, не важко буде відкрити таємницю: природа в своїй глибині містить рослини, коріння чи листя яких виділяють соки, що піднімають настрій, надають сил, роблять життя, хоча й ненадовго «щасливим».

Ще в ранньому палеоліті (40000 — 10000 рр. до н.е.) відбулося перше знайомство людини з наркотиками. З документів та історичних довідок відомо, що шумерійці, китайці, індійці, старовинні греки, ацтеки і племена Сибіру добре знали дію деяких наркотичних рослин, використовували їх для своєї мети.

Наприклад, про один із таких видів наркотиків— гашиш говориться в «лікувальнику» китайського імператора Шен-Нуна (в 2737 р. до н.е.), як про ліки від кашлю та розладу шлунку.

У релігійних цілях стародавні культури використовували галюциногенні гриби, здатні змінювати стан свідомості, викликати галюцинації релігійного характеру.

Перший медичний препарат, виготовлений з опіуму, прописав хворому В XVI ст. відомий Парацельс.

За останні роки зловживання наркотичними засобами, психотропними речовинами та їх незаконний обіг набули масового характеру і в Україні.

Практика свідчить, що основною сировинною базою наркоманії в Україні є мак. Споконвіків насіння, на перший погляд, мирної сільськогосподарської культури використовувалося як продукт харчування. Наркоотруту містить не воно, а головки маку. На жаль, в останні роки пелюстки цієї рослини вкрили пеленою журби не одну українську оселю. Незважаючи на чисельні укази, постанови, інші нормативні акти, які забороняють висівання та вирощування маку, люди свідомо, а чи й ні сприяють роз¬повсюдженню наркоманії. З кожним роком кількість виявлених та знищених органами правопорядку незаконних посівів маку та коноплі зростає у 10 раз.

Україна сьогодні нагадує не кінчену людину, а ту, яка тільки втягується в це лихо, і поки що «бавиться» так званими легкими наркотиками. Інтенсивна міграція населення, потоки вантажів, а також — історично зумовлені соціальні та культурні зв'язки між країнами СНД сприяють збільшенню надходжень в Україну наркотиків іноземного виробництва,

Існує чимало різновидів наркотиків — «популярних» і мало знаних в світі. Та всі вони без винятку, несуть смертельну небезпеку, над якою, на жаль, задумується далеко не кожен.

Різновидність наркотиків і їх згубність

Опікати. Наркотики з групи опіатів, які включають опій, морфін, героїн та кодеїн, отримують з висушеного молока опійного маку. Він вирощується в 2 районах світу: Золотому Трикутнику (Бірма, Лаос, Таїланд) та Золотому Півмісяці (Пакистан, Іран, Туреччина). Існує також декілька синтетичних опійних анальгетиків, зокрема, метадон, петідін та діпіпанон. Вживання надмірних доз опіатів призводить до придушення дихального центру, негативного впливу на мозок, посилення респіраторної дисперсії і, найстрашніше. — до непритомності і смерті.

Анальгетики. Група психотропних речовин, що використовуються для послаблення болів різного ступеня, не порушуючи свідомості, є наркотичні та ненаркотичні анальгетики.

Морфій. Широко використовується під сильних болів. Наркотик вживають у вигляді ін'єкцій, нюхають або ж курять. Він не є особливо популярним, оскільки його негативний вплив на організм людини зумовлюється частим запамороченням та блювотою.

Героїн. Більшість його вирощується в Афганістані, виробляється в Пакистані чи Туреччині, це білий порошок, який легко перевозити контрабандою. Виготовляється з морфію.

Однак надмірність вжитого наркотику може призвести до коми та смерті внаслідок зупинки дихання. Слід пам'ятати про відчутну психологічну залежність, яка нерідко виявляється сильнішою від фізичної. Не випадково героїн належить до категорії особливо небезпечних наркотиків. Його обіг в Україні заборонено.

Метадон. Синтетичний опійний анальгетик з подовженою тривалістю дії. Вживання його 1 раз на день особами, залежними від опію, відвертає розвиток абстинентного синдрому.

Петідін. Перший цілком синтетичний оплат. Надзвичайно ефективний анальгетик, який широко призначають після операцій та під час пологів.

Кодеїн. Для ін'єкцій. Ще один алкалоїд, який знаходять у сирому опію. Це анальгетик менш ефективний, ніж морфій, і тому вживається для полегшення болю незначної або середньої сили.

Кокаїн. Це алкалоїд, який отримують з куща коки. Росте в країнах Південної Америки (Перу, Болівія, Колумбія). Кокаїн вперше виділений                  в 1858 р. Його вживали під час лікування чисельних психіатричних хвороб, включаючи залежність від морфію. В даний час він наявний лише у формі крапель або як місцевий анальгетик.

Канітіс. Видобувають з індійських конопель. Негативні психологічні ефекти можуть бути різними: від слабкого приступу до гострої реакції.

Наркоманія — справжнє зло всіх країн світу. Ця хвороба викликана систематичним вживанням наркотиків, більшість з яких рослинного характеру. Вона виявляється синдромом змішаної реакції, психічної і фізичної залежності. Учені стверджують, що небезпечний кожний наркотик, навіть одноразове вживання залишає слід у нервових клітинах мозку, у печінці, нирках і м'язах серця. Людину переслідує відчай, неспокій, дратівливість, нетерпіння, біль у кістках, м'язах, вона страждає від важкого безсоння або жахливих снів. Збуджується нервова система, виникає екстаз, хворобливе захоплення і галюцинації.

Пошук
Календар
«  Травень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів

Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації   Міністерство освіти і науки України, молоді та спорту україни   Видавництво педагогічна преса   Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів   Всеукраїнська освітня мережа   Освітній портал «ПедПРЕСА»
Зробити безкоштовний сайт з uCoz