Главная | Регистрация | Вход | RSSСереда, 22.05.2019, 20:58

Горбанівське НВО "Загальноосвітня школа I-II ступенів-ДНЗ"

Меню сайта
Каталог статей
Свято квітів [0]
олімпійський тиждень [0]
День вчителя [0]
Форма входу
Фотоматеріали
[11.09.2015]
Олімпійський тиждень (2)
[21.09.2015]
Акція " Голуб миру" (0)
[28.09.2015]
Тиждень біології (0)
[13.10.2015]
День захисника України (0)
[30.10.2015]
Місячник шкільної бібліотеки (0)
Корисно
Національна дитяча гаряча лінія Національна дитяча гаряча лінія

Джек Лондон "Жага до життя". Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви оповідання.

Урок №3

Тема. Джек  Лондон "Жага до життя". Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви оповідання.

Мета: розвивати навички критичного мислення та зв'язного мовлення;

Тип уроку: урок розвитку мовлення

Обладнання: краєвиди Аляски  - фото та репродукції картин Р.Кента; тлумачний словник.

Очікувані результати.

 Вміти:

  • працювати із тлумачним словником;
  • критично мислити;
  • будувати зв'язну  розгорнуту відповідь на запитання;
  • створювати словесний портрет та словесний пейзаж.                  

Хід уроку

ІАктуалізація опорних знань.

 - Які випробування випали на долю героя оповідання "Жага до життя"? Підтвердіть цитатами з твору.

Випробування героя

1. підвернув ногу

Той, що йшов позаду, посковзнувся на гладенькому валуні й ледве не впав, але в останню мить утримався на ногах, голосно зойкнувши з болю. Мабуть, у нього запаморочилась голова; заточившись, він випростав вільну руку, ніби шукав опертя. Ставши рівно, він спробував ступити вперед, але знов похитнувся і мало не впав. — Агов, Біле! Я підвернув ногу!

2. зрада друга

Біл так і не оглянувся. Товариш дивився йому вслід, і, хоч його обличчя ніяк не пожвавилося, очі засвітилися тугою пораненого оленя. Біл вийшов, кульгаючи, на той берег і подався далі, не повертаючи голови. Чоловік, що стояв серед потоку, вдивлявся йому вслід.— Біле! — гукнув він ще раз. Це був благальний крик дужої людини, що потрапила в біду, але Біл не обернувся.

 

3. самотність

Він озирнув те коло світу, в якому залишився. Невесела картина. З усіх боків, аж до обрію, одноманітна пустеля, пагорби всі пологі й низькі. Ані деревця, ані кущика, ні травинки — нічого, крім безкрайньої страшної пустки; і в його очах нараз проблиснув страх.

 

 

4. голод

"Голод давався взнаки". " голод гнав його вперед". "...рибка втекла", ін з'їв двох пічкурів сирими "лиш тому, що наказував розум. Чоловік усвідомлював: щоб вижити, треба їсти". "Він страшенно ослаб, йому паморочилося в голові, іноді так, що аж в очах темніло. Його почали мучати галюцинації, муки голоду щоразу повертали розум, до дійсності". Але його діймав лише голод: цілу ніч йому снилися обіди, бенкети та столи, заставлені найрізноманітнішими стравами.

5. поєдинок з ведмедем

Одчайдушну хоробрість змило хвилею страху. А що, коли звір нападе на нього, слабосилого? Він міцніше затис у руці ножа і подивився просто у вічі ведмедеві. Ведмідь став на задні лапи й вичікувально рикнув. Якби чоловік побіг, ведмідь погнався б за ним, але чоловік не втік. Осмілілий зі страху, він теж загарчав, дико, люто, вкладаючи в це гарчання весь свій страх. Ведмідь одступив убік, погрозливо рикаючи: він і сам злякався цієї загадкової істоти, що стояла прямо й не боялась його.

6. боротьба з вовком

він угледів вовчу голову. Гострі вуха не стирчали догори, як у інших вовків; очі були тьмаві й налиті кров'ю, голова понурилася. Він був хворий. Звір не зводив з нього голодного погляду. Він то ліз навкарачки, то непритомнів, а вовк усе плентався слідом за ним, кашляючи і хриплячи. Його коліна стали суцільною раною, як і ноги; кривава смуга тяглася за ним по каменях та мохові. Якось, оглянувшись, він побачив, що вовк пожадливо вилизує слід, і зрозумів, який його чекає кінець, якщо... якщо він сам не вб'є вовка. I почалась одвічна страшна трагедія боротьби за існування: хвора людина повзла, хворий вовк шкутильгав за нею — дві вмирущі істоти волоклися через пустелю, чигаючи на життя одна одної.

Герой на судні Бедфорт.

Вони обстежили нишком його койку. В ній знайшлося повно сухарів, матрац був напханий сухарями, в кожному закутку були сухарі. I все ж чоловік мався при своєму розумі. Просто він уживав запобіжних заходів на випадок голоднечі, та й годі. Вчені сказали, що це минеться; воно й справді минулося, перш ніж «Бедфорд» кинув якір у бухті Сан-Франциско.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчання.

Коментар учителя

Напевно ви  звернули увагу на два варіанти   назви  твору Джека Лондона – "Жага до життя"( український переклад)  та "Любов до життя"( назва в оригіналі) .  Сьогодні на уроці нам треба з'ясувати,  який же з них більш глибше розкриває ідейний зміст твору.

А ще ви спробуєте подумки перенестися на місце події і описати,  якими побачите   природу та людину, що стали персонажами твору .

ІІІ. Опрацювання теми уроку.

  1. Робота з тлумачним словником.

Любов -  почуття глибокої сердечної прихильності до кого-, чого-небудь.

Жага -    велике, нестримне бажання чого-небудь.

Завдання учням:

Поміркуйте, який переклад краще передає задум автора (адже і в українській мові є слово любов), обґрунтуйте свою думку. Запишіть розгорнуту відповідь у зошити.

  1.  Робота з текстом

- Знайдіть у тексті оповідання описи природи. Які кольори в них переважають?

-  Проаналізуйте, як автор описує природу в кожен із 5 днів блукань головного героя.

- Проведіть паралелі між станом природи і станом головного героя.

Коментар учителя

Зображення природи в оповіданні «Жага до життя» тісно пов'язане з психологічним станом головного героя.

Початок оповіді. Сонце сідає,\ дотліває, ховається. Перед очима героя простяглася пустеля. Підкреслюється самотність героя.

Перший день. «Сонце зійшло на північному сході — принай­мні там розвидніло, бо сонце ховалося за товщею сизих хмар». «Небо теж було сіре. А на небі ні сонця, ні навіть проблиску сонця». Закрите хмарами сонце, сіре небо підкреслюють тяжкі сумніви, що виникають у душі героя.

День другий. «Сонця не було. Земля й небо стали ще сіріші, аж темні». «Сонце підсушило кущики моху...». «Віяв холодний вітер, і перший сніг побілив вершки горбів... повітря сповнилось білою гущею. Почав падати мокрий лапатий сніг. Попервах він танув, ледве торкаючись землі, але дедалі снігопад густішав, і зре­штою сніг укрив .землю суцільним завоєм...». Як бачимо, усе на­вколо сіре, холодне, герой теж замерзає, почувається самотнім, з'являється безнадія.

Третій день. Описи природи відсутні. Герой самотній, байду­жий, він зрозумів, що має надіятися лише на себе, бореться за життя.

Четвертий день. «Знову туман». Увечері «він прийшов до тями, лежачи горілиць на кам'яному виступі. Гріло яскраве сонце». Поява сонця символізує надію на порятунок, яка з'явилася у героя — він побачив корабель.

П'ятий день. «Зійшло яскраве сонце... Погода стояла чудова...». Природа ніби вітає порятунок героя.

  1. Розвиток мовлення.

Словесне малювання.

Завдання учням

  • Подумки перенесімось до місця події. Опишіть, якими ви бачите героя- золотошукача та природу навколо. Створіть усний словесний портрет та пейзаж.

Завдання учням

  • Сформулюйте, яку роль відіграє пейзаж у творі. 

Коментар учителя

Пейзаж підкреслює настрій головного героя. Автор використовує прийом психологічного паралелізму, який допомагає розкрити внутрішній стан героя оповідання.

ІV . Підсумки

Робота з репродукціями картин-пейзажів Півночі  Рокуелла Кента

Коментар учителя

Американський художник Рокуелл Кент подорожував Аляскою і Гренландією. Він ма­лював гористі пейзажі, річки й озера.

Його твори витримані у гамі вохристо-зеленкуватих, золотисто-синюватих тонів із пля­мами червонуватих барв.

Завдання учням : Розгляньте репродукції картин художника Роуела Кента.

  • Чи такою постала в вашій уяві природа далекої Півночі?

Коментар учителя

Пейзаж створений Джеком Лондоном допомагає побачити ту екстремальну ситуацію,  в якій опинився герой та уявити  ті випробування,  які він поборов відчуваючи ЖАГУ до життя.

V. Домашнє  завдання.

1) Підготувати повідомлення про життєвий шлях В.Г.Короленка                       ( індивідуальне завдання)

2) Прочитати повість "Сліпий музикант"

 

Пошук
Календар
«  Травень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів

Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації   Міністерство освіти і науки України, молоді та спорту україни   Видавництво педагогічна преса   Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів   Всеукраїнська освітня мережа   Освітній портал «ПедПРЕСА»
Зробити безкоштовний сайт з uCoz