Главная | Регистрация | Вход | RSSСереда, 12.12.2018, 18:27

Горбанівське НВО "Загальноосвітня школа I-II ступенів-ДНЗ"

Меню сайта
Каталог статей
Свято квітів [0]
олімпійський тиждень [0]
День вчителя [0]
Форма входу
Фотоматеріали
[11.09.2015]
Олімпійський тиждень (0)
[21.09.2015]
Акція " Голуб миру" (0)
[28.09.2015]
Тиждень біології (0)
[13.10.2015]
День захисника України (0)
[30.10.2015]
Місячник шкільної бібліотеки (0)
Корисно
Національна дитяча гаряча лінія Національна дитяча гаряча лінія

УКр. мова 3 кл. Ознаки художнього тексту

Тема: Ознаки художнього та наукового текстів

Мета: вчити учнів розрізняти тексти за стильовими ознаками; розвивати зв'язне мовлення, увагу; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: підручник, зошит.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

 

Ось дзвінок сигнал подав —

До роботи час настав.

Ось і ми часу не гаймо,

А урок свій починаймо.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 15, впр. 23)

— Які назви професій виписали?

— Про які професії ви дізналися вперше?

— Прочитайте речення про професії, які вам найбільше сподобалися.

2. Бесіда

— З яких частин складається текст?

— Що потрібно робити, щоб уникнути повторів у тексті?

— З якою метою ви це робите?

3. Редагування тексту

— Прочитайте текст. Відредагуйте та запишіть його в зошит. Придумайте до тексту заголовок.

Рябчик живе в густому великому лісі. Тут рябчик завжди знаходить, чим поживитися. Узимку — бруньками, сережками з дерев, в інші пори року — ягодами. На деревах рябчик спочиває. Чудово літає між вітами. Притулившись до стовбура, рябчик ховається від ворогів.

4. Створення проблемної ситуації

— Послухайте тексти і скажіть, що вони мають спільного і чим відрізняються?

РОМАШКА

Ромашка — трав’яниста рослина з розгалуженими стеблами і суцвіттями-кошиками. На їх краях розміщені білі квіти, а всередині — жовті.

ЛУГОВА ЦАРИЦЯ

У зеленому затишному храмі, вся переплетена золотими нитками сонця, на

високому гінкому стебельці росла лугова цариця — ромашка. Рівна, висока, з яскраво-жовтою голівкою, в білих прозорих пелюстках.

— Чому про одне і те саме розповідають по-різному?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з ознаками різних текстів, у яких по-різному висловлюються думки. Спробуємо навчитися розрізняти такі тексти.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за вправою 24 (с. 15)

Прочитайте текст.

— Про кого йдеться в тексті? Перекажіть його.

— Прочитайте виділені слова.

— Навіщо письменниця вживає їх у тексті? (Вони допомагають описати тваринку.)

— Спишіть перший абзац тексту.

— Куди зібрався ховрашок? (У гості)

— Чому він порівнює себе з м’якеньким бумбончиком? Яке слово є підказкою? (Погладшав)

2. Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 15)

— Якими словами автор передає своє ставлення до персонажа у вправі 24?

— Як називаються тексти літератури (казки, оповідання, вірші)?

3. Робота за вправою 25 (с. 15-16)

— Прочитайте текст.

— Спишіть перший абзац тексту.

— Зіставте текст вправи 25 з текстом вправи 24.

— Чи наявні у тексті вправи 25 слова, які описують ховрашка?

4. Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 16)

— Як називається текст, який ми прочитали у вправі 25?

— Як подається інформація у наукових текстах?

— Що відсутнє у науковому тексті?

— До якого тексту належать правила у підручниках?

5. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. «Я міркую!» (впр. 26, с. 16)

— Прочитайте тексти.

— Зіставте їх.

— Визначте, який текст художній, а який — науковий.

Поясніть свою думку.

2. Самостійна робота

1 варіант

— Спишіть художній текст, доповнюючи його третім абзацом із вправи 24.

2 варіант

— Спишіть науковий текст, доповнюючи його другим абзацом із вправи 25.

3. Розвиток зв'язного мовлення. Опис калини

— Відгадайте загадку.

• У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду. (Калина)

— Назвіть слова, які допомогли вам відгадати загадку.

— Розгляньте малюнок калини.

— Дайте відповіді на запитання, використовуючи слова-підказки.

• Як люди називають калину?

• Які у неї гілки?

• Яке листя?

• Який цвіт?

• Які ягоди?

Слова-підказки: як дівчина-чарівниця; як наречена у вінку; тонке, зелене, розгалужене; темно-зелене, смарагдове; білий, запашний, квіточка, ніби дівчина в білій хустині; червоні, соковиті, дають цілющий сік.

— Запишіть опис калини в зошит.

— Зачитування письмових робіт. Аналіз мовних помилок.

— Які слова в описі зробили ваш текст художнім?

— Підкресліть їх.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Які ознаки художніх текстів запам’ятали?

— Які тексти належать до художніх?

— Чим науковий текст відрізняється від художнього?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 16, впр. 27.

— Складіть художній текст про свою улюблену тваринку.

 

Пошук
Календар
«  Грудень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів

Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації   Міністерство освіти і науки України, молоді та спорту україни   Видавництво педагогічна преса   Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів   Всеукраїнська освітня мережа   Освітній портал «ПедПРЕСА»
Зробити безкоштовний сайт з uCoz