Главная | Регистрация | Вход | RSSСереда, 12.12.2018, 18:26

Горбанівське НВО "Загальноосвітня школа I-II ступенів-ДНЗ"

Меню сайта
Каталог статей
Свято квітів [0]
олімпійський тиждень [0]
День вчителя [0]
Форма входу
Фотоматеріали
[11.09.2015]
Олімпійський тиждень (0)
[21.09.2015]
Акція " Голуб миру" (0)
[28.09.2015]
Тиждень біології (0)
[13.10.2015]
День захисника України (0)
[30.10.2015]
Місячник шкільної бібліотеки (0)
Корисно
Національна дитяча гаряча лінія Національна дитяча гаряча лінія

Тема. Джек Лондон "Жага до життя".

Урок №1
Тема. Джек  Лондон "Жага до життя".  Проблеми життя і смерті, дружби і зрадництва у творі.
Мета.  Познайомити учнів з творчістю американського письменника Джека Лондона; розвивати  вміння  стисло переказувати зміст оповідання, вдосконалювати навички аналізу тексту,цитування,  розвивати усне зв'язне мовлення; виховувати  віру в людину та її безмежні можливості.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Обладнання: портрет Дж. Лондона, віртуальна виставка книг письменника, текст оповідання.
Очікувані результати.
 Знати:
•                   зміст оповідання;
.                   основні відомості про життєвий і творчий шлях автора;
 Вміти:
•                   переказувати зміст оповідання;
•                   визначати композицію твору;
•                   робити порівняльну характеристику персонажів;
.                   пояснювати вчинки персонажів, мотиви їх поведінки;
•                   визначати головну  думку  твору та проблеми порушених  у творі.

Епіграф: «Я зробив людину предметом свого поклоніння»
                                                                                                    Джек Лондон   

Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань.
- Які випробування випали на долю вже знайомих вам літературних героїв  - Робінзона Крузо та Діка Сенда?
- Чи важлива дружня підтримка  у складних життєвих ситуаціях?
- Чи може людина подолати перешкоди на своєму шляху самостійно?
- Якими ви уявляєте стосунки людей що потрапили в екстремальну ситуацію?
 
Словникова робота: екстремальний

ІІ. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчання.
-         Що нового ми дізнаємося на уроці?
-         Чому, на вашу думку,  тема "Людські стосунки " включена до програми із зарубіжної літератури?

ІІІ. Опрацювання теми уроку.

1.    Виступи «біографів» та "літературознавців" про життєвий та творчий шлях письменника (випереджальне завдання).

Біографи
Відомий американський письменник Джек Лондон (справжнє ім’я — Джон Гріффіт) виріс у сім’ї вітчима, ірландського фермера Джона Лондона.Згадуючи дитячі роки, Дж. Лондон писав: «Я народився в бідній сім’ї, частобідував і нерідко голодував. Я ніколи не знав, що означає мати власні іграшки.Бідність була нашою супутницею завжди». Навчаючись у початковій школі, Джек одночасно продає газети. Двічі на день, рано-вранці до початку занять і ввечері після школи, він бігає вулицями міста, розносячи і продаючи пресу.
Замість коледжу, про який хлопець не міг і мріяти, він починає працювати на консервній фабриці, де робочий день продовжувався 12–14 годин на добу, а платня за годину складала всього 10 центів. У 15 років для Джека починається нове життя, сповнене пригод і небезпек. Він вирішив зайнятися незаконним виловом устриць у затоці Сан-Франциско.
Парадокс: сміливість і відвага, що їх проявив хлопець під час набігів, призвелидо того, що йому запропонували працювати у рибачому патрулі, де небезпекибуло не менше, хоча охоронці й перебували під захистом закону.
Незважаючи на те що змалку хлопцеві доводилося багато й важко працювати, він завжди знаходив час для читання книг і був постійним відвідувачем публічних бібліотек.

Літературознавці
Лондонові не було ще й 20-ти років, коли він узяв участь у конкурсі на краще оповідання, організованому Сан-Франциською газетою «Колл». Юнак написав оповідання «Тайфун біля берегів Японії», за який йому було присуджено 1-шу премію.

Біографи
Ціною неймовірних зусиль Джек вступає до університету, мріючи про навчання. «Нестача коштів, а крім того, усвідомлення того, що університет не дає мені потрібного й відбирає у мене занадто багато часу,— все це примусило мене піти»,— писав Дж. Лондон. 1896 року Дж. Кармак відкрив у районі Клондайку великі поклади золота. Це відкриття стало сигналом для початку «золотої лихоманки». Тисячі людей вирушили до Аляски, прагнучи легкого й швидкого збагачення. Серед золотошукачів опинився і Дж. Лондон. Проте розбагатіти йому не вдалося. Пробувши на Алясці близько року, він захворів на цингу й повернувся до Сан-Франциско таким самим бідняком, яким і поїхав. Але річне перебування на Півночі стало для нього «останнім університетом». «У Клондайку я знайшов себе,— писав він,— там усі мовчать. Усі думають. Там у вас складається правильний погляд на життя. Сформувалось і моє світосприйняття».

 

Літературознавці
Саме завдяки перебуванню на Алясці Дж. Лондон і написав свої північні оповідання. Перше з них — «За тих, хто в путі» — було надруковано 1899 року. Північні оповідання були початком літературної слави Дж. Лондона. Усього 40 років продовжувався життєвий шлях письменника, та літературна спадщина його велика: за життя Дж. Лондона вийшло 50 написаних ним книжок. Кращі з них — «Жага до життя», «Біле ікло», «Мартін Іден», «На берегах Сакраменто».

Завдання класу: під час розповіді скласти  Гроно "Джек Лондон"

2.     Бесіда за змістом твору:
-    Де відбуваються події оповідання? Зачитайте цитату.
-    Хто є героями твору?   Як їх звати?  
-     Що вразило вас у поведінці героїв на початку твору?   
-     Стисло перекажіть епізод самотнього шляху безіменного героя до зустріч із хворим вовком.
-     Що сталося з Біллом? Як його можуть охарактеризувати    вчинки  - покинув напарника, не оглянувся на оклик, ніс золото до останку. Чому Білл загинув?
-    Як називає автор другого героя? Чому той не має конкретного імені?
-    Що сталося з золотом товариша Білла?
-    З якими тваринами порівнює автор цю людину? Чому саме таке порівняння?
-    Навіщо автор так детально описує двобій людини і вовка? Чому людина перемогла?
-    Що збагнув герой,  борючись за життя? Як би він вчинив опинившись на місці Білла?
-    В чому секрет анонімності героя?

Словникова робота: анонімний

2.    Теорія літератури  (робота з підручником)

Оповідання.

Композиція.

-  Чи можна вважати прочитаний твір оповіданням?
-  Які складові композиції ви знаєте?

3.    Робота в  групах
І.     Завдання: довести , що "Жага до життя" – оповідання.
• Невеликий прозовий твір;
• Невелика кількість героїв (двоє);
• Однолінійний сюжет;
• Невеликий проміжок часу (декілька тижнів);
• Стислі описи.
ІІ .   Завдання: визначити композицію оповідання "Жага до життя".
Експозиція – опис Півночі та золотошукачів.
Зав’язка – Білл кидає свого хворого товариша.
Розвиток дій – герой бореться за життя.
Кульмінація – сутичка з вовком.
Розв’язка – порятунок героя.

ІY. Підсумки
1.    Мозковий штурм:  
-    Яка головна думка оповідання "Жага до життя"?
Людина може подолати все, вона мусить боротися за життя до останнього подиху.
-    Як ви розумієте слова  Джека Лондона, винесені як епіграф уроку?
   В своїх творах автор показує сильних , мужніх людей. Він вірить у витримку людини,  у її бажання здолати всі перешкоди. Вірить у те, що поряд з такими як Білл,  є люди,  на яких потрібно рівнятися, з яких потрібно брати приклад.

3.     Продовж речення:
Сьогодні  я дізнався…
Було цікаво…
Було важко…
Я зрозумів, що…
Тепер я можу…
Я навчився…
Мене здивувало…

V. Домашнє  завдання.
1) Скласти план оповідання.
2) Переказувати твір за планом.
3) Намалювати ілюстрації до епізодів, що найбільше вразили.

 

Пошук
Календар
«  Грудень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів

Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації   Міністерство освіти і науки України, молоді та спорту україни   Видавництво педагогічна преса   Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів   Всеукраїнська освітня мережа   Освітній портал «ПедПРЕСА»
Зробити безкоштовний сайт з uCoz