Главная | Регистрация | Вход | RSSП`ятниця, 16.11.2018, 21:53

Горбанівське НВО "Загальноосвітня школа I-II ступенів-ДНЗ"

Меню сайта
Каталог статей
Свято квітів [0]
олімпійський тиждень [0]
День вчителя [0]
Форма входу
Фотоматеріали
[11.09.2015]
Олімпійський тиждень (0)
[21.09.2015]
Акція " Голуб миру" (0)
[28.09.2015]
Тиждень біології (0)
[13.10.2015]
День захисника України (0)
[30.10.2015]
Місячник шкільної бібліотеки (0)
Корисно
Національна дитяча гаряча лінія Національна дитяча гаряча лінія

Бібліотечні уроки

Бібліотечний урок "Знайомство з бібліотекою"

1 клас

 Мета. Ознайомити учнів 1 класу з правилами користування бібліотекою, її роботою, записати юних читачів до бібліотеки.

Обладнання. Книжкова виставка, плакат «Правила поводження з книгою».

Бібліотекар. Добрий день, діти! Ми зустрілися з вами, щоб ознайомитися з нашою шкільною бібліотекою — першою бібліотекою у вашому житті. Та допомагати  мені знайомити вас з бібліотекою буде моя помічниця – найбільша книголюбка нашої школи. Саме вона перемогла у змаганні «Кращий читач року».

Книголюбка. Ця кімната — книжкове містечко. Живуть у ньому книжки. Кожна книжечка має свій дім, а будинок — адресу. Вона написана на розподільнику. Ця адреса свідчить про те, що назва книжки починається на цю букву, або з такої літери розпочинається прізвище письменника. Наприклад, літера Н. Тут мешкають  книжки,  написані такими  письменниками,  як І. Нечуй-Левицький, М. Носов , В.Нестайко та інші.

А зараз познайомтеся з найголовнішою книгою — Підручником та книжковою виставкою «Підручники твоїх батьків»

Підручник.

Все ми в книзі знайдемо.

Кращої не знаємо,

Доброї і вірної подруги малят!

Книгу зрозумілую,

Чесну, добру, сміливу

І дівчатка, й хлопчики —

Хочуть всі читати.

Скільки книг на землі!

Є великі й малі.

Є легкі і важкі.

На полицях, у столі —

Наші друзі книжечки.

   Подивіться уважно за якими підручниками навчалися ваші батьки. А знаєте чому ці книги і досі такі гарні?  Бо ваші тата і мами їх берегли. Тож , якщо і ви будете ставитися до всіх жителів бібліотеки дбайливо, їх зможуть прочитати і ваші майбутні дітки.

Книголюбка. Продовжимо нашу мандрівку книжковим містом. Зверніть ува¬гу на  книжкові виставки для молодших школярів, їх декілька. Ось, наприклад: «Чарівний світ казок», «По стежках української казки», «Симпатії читачів». На книжкових виставках стоять найкращі книги. Всі книжечки чекають на своїх читачів. До них приходять діти, такі, як і ви, кличуть до себе у гості. На тиждень, або на два. Книжечки радіють. Вони люблять мандрувати з школярами, знайомитися з новими читачами.

Підручник. Дорогі діти, ви маєте цінувати книжку — джерело знань, дуже бережно ставитися до неї.

Бібліотекар. Бачите, як багато навколо вас полиць з книгами. Ставши чи¬тачем шкільної бібліотеки, цілий світ відкриєте для себе. А допоможе розібра¬тися у ньому бібліотекар. Прошу запам’ятати правила користування бібліотекою.

1. Вибрані книги можна тримати вдома не більше 10-ти днів.

2. Всі книги обов'язково слід повертати до бібліотеки.

3. У бібліотеці є книги, які не видаються для читання додому, їх можна прочитати у читальному залі.

 Запитання до учнів.

1.Діти, як називається приміщення куди ви сьогодні завітали?

2. Хто живе у бібліотеці?

3. Як треба поводитися з книжками?

4. Які правила користування бібліотекою ви запам’ятали?

 Ось і добігла до кінця наша зустріч, а на завершення хочу побажати вам бути активними читачами шкільної бібліотеки, берегти і любити книги та ніколи з ними не розлучатися.

Домашнє завдання. Розповісти батькам про екскурсію у бібліотеку.

Бібліотечний урок "Як вибрати книгу "

2клас

Мета: навчити дітей самостійно вибирати книгу.
Хід уроку
Бібліотекар.
        В нашій країні для вас, діти, видається безліч книг, більше тисячі назв в рік. Книги найрізноманітнішої тематики: це і про теперішнє і далеке минуле, про життя морів, про космос, історію нашої Батьківщини. Книг дуже багато. Прочитати всі просто неможливо. Значить треба вибрати найцікавіші з них, найпотрібніші. А як це зробити?
        Перш за все в цьому вам допоможе сама книга, її елементи. Елементи книги це: обкладинка, корінець, сторінки, ілюстрації, титульна сторінка. На титульній сторінці розміщені вихідні дані про книгу. Це: автор книги, для якого віку дана книга, її назва, коли вийшла з друку і де саме. І яке видавництво її друкувало. З другої сторони титульної сторінки поміщена коротка анотація на книгу, тобто про що розповідається в даній книзі, хто художник і інші дані. І от з цих вихідних даних можна скласти уяву про цю книгу, чи вона цікава для вас. Є ще в книзі передмова, з неї ви дізнаєтесь про автора книги, які книги він ще написав. В кінці книги є зміст. Він теж розкриває вам про що розповідає книга.
       Крім книги , ви можете звернутись до книжкових виставок. Книжкові виставки є на різну тематику і про символи нашої Вітчизни, і про рідну мову, а також «На хвилинку зупинись, нові книги подивись». Тут на цій виставці розміщені нові книги, що надійшли в бібліотеку. Є ще рекомендаційні списки літератури. По них можна вибрати цікаву книгу. Є ще картотеки, бібліографічні покажчики. Можна вибрати книгу за рекомендацією бібліотекаря, або товариша.
                       Ще раз наголошую, що книги треба читати. Наш земляк український письменник І.Я.Франко писав: «Книга — морська глибина, хто в ній пірне аж до дна, той, хоч і труду мав досить дивні перли виносить.» Так, що читайте, збагачуйтесь знаннями. Будете читати, більше будете знати, краще будете вчитись.

Запитання для учнів.
1.    Хто може допомогти вибрати книжку?
2.    Що допоможе вибрати книжку?
3.    Навіщо треба читати книжки?
Домашнє завдання. Звернутись до товаришів, щоб ті порекомендували вам цікаві книги для читання.


Бібліотечний урок " Як берегти книгу"
3 клас

Мета. Познайомити дітей з правилами користування та бережного ставлення до книг.
Хід уроку
Бібліотекар. Діти, на сьогоднішньому уроці ми поговоримо з вами про книгу. Вона має для нас надзвичайне значення. Її сторінки розповідають нам про історію нашої держави, про життя народів з різних країн, про видатних вчених, мандрівників, про зірки на небі і далекі планети, рослини і тварини, які оточують нас. Ви ще не почали говорити, а вже матері почали знайомити вас з книгами. Вони показували вам малюнки, читали казки, вірші.  А чи вчили ви вірші про книгу? Прочитайте, будь ласка.
Учні розказують вірші( випереджальне завдання, яке дав класний керівник).
     Любі діти, товаришуйте з книгою, виробляйте у собі звичку читати. Це стане вам у пригоді. Разом з героями книги М. Носова «Незнайко на Місяці» ви помандруєте на Місяць, разом із Котигорошком будете битися зі Змієм, а з Попелюшкою відвідаєте чарівний бал.. Ви прочитаєте ще багато-багато книг дуже і дуже цікавих.
    Дівчинка-читачка. Книги завжди з задоволенням мандрують в гості до читачів. Деяким книжечкам сподобалося у гостях. Їх бережно обгортали обкладинками, між сторінками клали яскраві закладки, щоб швидше знайти останню прочитану сторінку. Ось які, подивіться. А відпочивали вони на чистих столиках або шафах. Але кільком книжкам жилося погано. Погляньте на куточок нашої «Книжкової лікарні». «Ой, яка я  гарненька, бо я іще новенька», — чепуриться одна. «А я ось такою негарною, пошарпаною повернулася від бруднулі», — бідкалася друга. «А мене взагалі вимазали у варення, і тепер ніхто не хоче мене читати», - плакала третя.
 Бібліотекар. А тепер, діти, давайте познайомимося,  запишемо і запам'ятаємо правила, якими слід користуватися, щоб книга довго жила.
— Бережи книгу — свою чи бібліотечну.
— Мий руки перед тим, як брати до них книгу.
— Не згинай у книзі сторінок.
— Не роби на сторінках книг позначок чорнилом.
— Не виривай сторінок.
— Не слинь пальці, коли перегортаєш сторінки.
— Бережи книгу від вогню чи сирості.
— Розірвану книгу підклей.
— Виготуй закладку.
— Книгу поверни у бібліотеку вчасно. На неї чекають інші читачі.
Запитання до учнів.
1.Які правила збереження книжки ви запам’ятали?
2.Де можна полікувати книжку?

Домашнє завдання. Вивчити правила збереження книжки.

Бібліотечний урок " Як вести щоденник читання"

  4 клас

Мета: розповісти дітям про роль і значення читацького щоденника, навчити оформлювати та вести читацькі щоденники читачів бібліотеки.
Бібліотекар.
       Кожен з вас, діти, прочитав уже не мало книг. Деякі з вас читають швидко і багато. А чи добре ви запам'ятовуєте книги? Чи намагаєтесь розібратися в прочитаному? Мабуть не завжди. Поспішаючи за тим, щоб більше прочитати, ви іноді в книзі пропускаєте окремі місця, не дочитуєте її до кінця і переходите до іншої книги. Іноді пропускаєте описи природи, героя, чи історичних подій. І тоді рахуйте, що ви книжку не прочитали, просто пробігли очима. Таке читання вам нічого не дасть. Ви таку книгу не запам'ятаєте. І якщо вас через деякий час запитають про що ви прочитали, ви не зможете нічого сказати! Таке читання не додасть вам нових знань, не допоможе в навчанні. Від нього користі мало.
      Читачі які забагато читають, швидко забувають прочитане, називаються «книгоковтачами». Їх не мало серед наших читачів
     Що ж потрібно для того, щоб добре запам'ятати прочитану книгу?
     Читати уважно, не поспішаючи. Але це ще не все. Треба не тільки уважно читати, але і робити записи про прочитане, записувати свої думки, складати конспекти.
     Щоб краще засвоїти зміст книги, зрозуміти вчинки героїв, оцінити і надовго запам'ятати її, ви повинні привчити себе читати з олівцем і про кожну прочитану книгу робити короткі записи в зошит, який називається Щоденником читання. Його повинні вести всі. Зміст прочитаних книг, якою б хорошою не була пам'ять, швидко забувається, а щоденник читання допоможе вам поновити у пам'яті те, про що ви прочитали в книгах. Завести його нескладно. Для щоденника можна використати загальний зошит, а можна шкільний. В ньому ви запишете дату прочитання книги, прізвище автора, назву твору, про що цей твір і що сподобалося. Найбільше запам'яталося.
В щоденнику потрібно в декількох словах виразити зміст книги, сказати про основне в ній. Чи подобається вам книга , її герої, якщо подобається, то чому? Якщо щось в книзі не подобається, про це теж потрібно записати в щоденнику. В щоденнику ви можете намалювати власні ілюстрації, портрети героїв, зобразити описаний пейзаж. Отже, визначимо що треба занотовувати в щоденник читання:
План
І.   1.Дата
      2. Автор
      3. Назва книги
      4. Видавництво
ІІ.   1. Короткий зміст
       2. Герої
ІІІ.  1. Відгук
       2. Ілюстрації
Запитання до учнів
1.    Що таке щоденник читання?
2.    Навіщо треба вести щоденник читання?
3.    Як заповнити щоденник читання?

Домашнє завдання. Зробити записи в читацькі щоденники про прочитану книжку.

 

 

 

Пошук
Календар
«  Листопад 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Архів записів

Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації   Міністерство освіти і науки України, молоді та спорту україни   Видавництво педагогічна преса   Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів   Всеукраїнська освітня мережа   Освітній портал «ПедПРЕСА»
Зробити безкоштовний сайт з uCoz